Comunicat públic: Ni un desnonament més, recuperem les nostres vides

Des de la CNT d’Olot volem expressar públicament el nostre suport a l’acció duta a terme per la PAH de Girona el passat 22 de març. S’ha entrat i recuperat un edifici del carrer Doctor Castany 91-93 de Salt i les terres del voltant per reallotjar-hi famílies desnonades. Cal recordar que aquest edifici es propietat del Banc Mare Nostrum que després del seu rescat és en un 75% públic. Aquest fet no ha aturat els desnonaments.

L’acció s’emmarca en la campanya de l’obra social de la PAH que vol recuperar els habitatges buits donant-los l’ús que els hi correspon, allotjar-hi persones sense llar. Aquesta vegada a més ho fa en una població que pateix un fort risc d’exclusió social.

Des de CNT donem ple suport a aquesta acció i a les altres que està duent a terme la PAH, aquí a casa nostra i arreu. Les darreres setmanes s’han intensificat les pressions a la classe política visitant els seus barris i protestant davant les cases dels responsables d’aquesta situació. Si ens desnonen i ens condemnen a la misèria com a mínim que no estiguin tranquils ni a casa seva. També s’han intensificat les ocupacions de seus bancàries en els darrers temps ja que aquestes són el veritable nucli del genocidi econòmic i social que estem vivint.

Els rescats per la banca han servit als diferents governs per aplicar les seves polítiques neoliberals en tots els àmbits: educació, sanitat, cultura… La crisi econòmica no ha estat més que una excusa per privatitzar els serveis públics i destruir els drets socials i laborals que s’havien aconseguit amb esforç les darreres dècades. Cal que la societat civil recuperi la iniciativa i impulsi més mesures com les que estan duent a terme les Plataformes d’Afectats per la Hipoteca i d’altres col·lectius.

Cal que d’una vegada per totes recuperem i dignifiquem les nostres vides i que ho fem al marge de la classe política i financera. Buscant alternatives en tots els àmbits i autogestionant les nostres vides.

Només ens queda encoratjar tota la gent de les PAH a seguir la seva lluita ferma i decidida que en els últims anys ha suposat un revulsiu a la societat i dins mateix dels moviments socials demostrant que tot és possible. I encoratjar també totes les persones a donar un suport total a les seves accions contra la banca.

Secretaria de Premsa i Comunicació

Confederació Nacional del Treball