Comunicat públic de la 1ª Trobada d’Educadors/es Socials de la Garrotxa

El passat 22 de novembre va tenir lloc a Olot la primera trobada d’Educadors i Educadores socials de la Garrotxa. Uns 12 educadors i educadores o futures titulades, es van trobar al local de la CNT d’Olot per tal de posar damunt la taula les seves preocupacions, visions, apostes, projectes… Els objectius principals de la trobada eren, debatre sobre l’educació social, fer una mínima radiografia de l’estat d’aquesta professió a la nostra comarca (com per exemple analitzar projectes i proposar-ne de nous) i intentar situar-nos dins el context del conveni d’acció social, conveni altament qüestionat i que regeix aquesta i altres titulacions, i amb la voluntat de donar veu a un col·lectiu moltes vegades oblidat dins el món educatiu, un col·lectiu que sempre treballa a l’ombra però que fa una feina admirable i juga un paper bàsic en el que s’anomena “pau” social.

En aquesta primera trobada també es va comptar amb la presència de l’assemblea ASACS, un grup d’educadors i educadores socials de les comarques gironines que lluiten per la dignificació d’aquesta feina, lluiten pels drets laborals dels professionals i intenten aglutinar el màxim nombre d’educadors i educadores per tal de tenir més força davant la patronal.

Després d’aquesta jornada, i veient la resposta positiva i les ganes de continuar amb les trobades, s’ha obert un correu electrònic, educadoresgarrotxa@gmail.com, on tothom que ho vulgui pot fer-nos arribar el seu interès en assistir a aquestes futures trobades, on el que es pretén és crear un espai ampli, tant per a professionals de l’educació social com també per a professionals que treballin en el camp educatiu, ja siguin pedagogs, mestres, animadors socioculturals, auxiliars educatius… La intenció es anar-nos trobant per a construir un espai de debat, d’assessorament, de suport, de creació… i que, en la mesura del possible, que tot això es pugui anar traslladant a la realitat de la comarca.

Des de la CNT us animem a participar d’aquesta iniciativa i us emplacem a estar alerta tant dels mitjans de comunicació habituals com dels 2.0 on aviat sortirà la data de la següent trobada.
L’educació és la única eina per a canviar el món.

TROBADA EDUCADORS SOCIALS OLOT 2014